onsdag 19 januari 2011

vetenskapliga artiklar

Vad är grejen med extraarbeten i en kurs? Räcker det inte med att det är fullspäckat med föreläsningar och en mastig salstenta på det, allt inom 4 veckor. Nejdå, självklart ska ett "litet" grupparbete in också, dessutom hade vi blivit indelade två och två av kursledaren men då tog jag saken i egna händer och såg till att jag fick va med S så vi kan fixa lite på uppsatsen samtidigt. Vadå småskola! Det lilla grupparbetet ska innehålla bakgrund, syfte, resultat och diskussion. Känns oroväckande likt den D-uppsats vi nu gjort hälften på... Självklart ska man ha med minst 2 artiklar (till grupparbetet alltså, till uppsatsen är det typ hundra).

När jag ung och dum började plugga fattade jag inte att vetenskapliga artiklar va nåt krångligt. Trodde det va typ en tidningsartikel fast lite mer liksom. Ja ni förstår ju hur chockad jag blev. En V.A. är något fruktansvärt! Först ska de sökas fram vilket tar timmar, sedan ska varje V.A. granskas och läsas efter konstens alla regler vilket också tar timmar innan man inser att den är skit och man måste hitta nya. Dödstråkigt med andra ord.
Varför tortera och skenavrätta folk? Ge dem i uppgift att leta fram några V.A. och de kommer gladeligen att berätta allt de vet efter typ 4 timmar.
Nä men om man skulle ta och fortsätta söka nu då... :S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar