måndag 24 januari 2011

crepes

Jag älskar pannkakor! Jag äter det typ en gång i veckan och aldrig ihop med ärtsoppa, usch, och jag äter det som middag, alltså inte som efterrätt eller annat tjafs. När jag var mindre åt vi alltid pannkakor en gång i veckan. Pappa stod och stekte liter efter liter med smet och vi syskon bara åt, hur mycket som helst. Vi åt det oftast på torsdagar, jag brukade alltid ha ridlektion då så när man kom hem stod pappa där och vände pannkakor i luften och man bara kastade sig ner i kökssoffan och mulade in pannkakor med hemmagjord hallonsylt och massor av grädde!

Min pappa är absolut världsbäst på att steka pannkakor men jag är rätt duktig på det också (för att jag gör det så ofta?). Står och steker just nu, idag blir det crepes med höstkantareller inuti och ost utanpå. Smaskens!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar