söndag 9 januari 2011

Håkan Hellström på mitt bröllop

När jag kom till skolan i veckan, lite försenad av kollektivtrafiken, är det inte en vanlig föreläsare i salen. Det är Håkan Hellström. Spännande! Tyckte det va lite mysko men men... På rasten vågade jag mig tillslut fram till honom med en fråga. Vi här hemma har nämligen tidigare lovat varandra att den som först stöter på honom måste fråga om en låt till bröllopet.
Jag går iallafall fram och hasplar ur mig allt möjligt nervöst, om föreläsningen osv. Till slut tar jag mod till mig och frågar om han skulle vilja skriva en sång till vårat bröllop. Vi vill gärna ha en av hans låtar men har inte hittat någon som passar oss. Får en otrolig respons att det vill han gärna, han ska genast börja skriva ner lite ord till en text och säger att han självklart även vill framföra sången själv.
En enda gång kommer den spelas och sjungas och det kommer bli till oss på vår dag!

En kärlekssång från Håkan H till oss. Jag blir tårögd. Det känns så fint.







Det kändes verkligen som om drömmen var på riktigt och det var otroligt trist att vakna upp så jag slänger ut en öppen fråga; Håkan, kommer du?

1 kommentar: