torsdag 13 januari 2011

första lektionen

Jamen det gick ju bra. Eller i varje fall helt okej. Fick en 5-åring vid namn Lilla Grå, en lagom stor gråskimmel, söt som få! Men attans vad pigg han va, så fort vi tog tyglarna i skritten började han galoppera på stället, småstegra och va allmänt skuttig. När vi skulle trava galopperade vi fram och tillbaka, han va urstark i munnen. Men så lugnade både han och jag ner oss (när jag kastat spöt åt sidan) och jag fick någorlunda ordning på hästen och sitsen. Med lite inverkan i sadeln gick det hela lite bättre, trav och galopp över bommar på volter och diverse andra vägar.
Andra halvan av lektionen gick pållen i fin form och hyfsat lugn, "sprang iväg" lite ibland och lite korsgalopp men han va ju också rätt ung... Men hjälp vad jobbigt det var, föll fram med överlivet hela tiden, orkade inte hålla mig uppe, hej träningsvärk i bål, ben och armar :)

Jag har en sån endorfinkick! Helt lycklig och så glad över att jag har fått chansen att rida och att vi kan lägga pengar på det trots att jag pluggar. Känns så roligt!

Min kärlek kom och kollade de sista tjugo minuterna och vi gick genom vinterkvällen hem tillsammans, såg ett råddjur strax utanför huset och nu är det häng i soffan. Tv'n sitter på väggen från idag, grymt snyggt!

Nattinatti på er mina fina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar