lördag 8 januari 2011

en kopp the

mmm, dagens första kopp the står på bordet, Safari heter "smaken" och den är ljuvlig. Jag har förstått att listor är något populärt att göra när man är en nätskrivare, jag vill ju att mina många läsare ska få sig något riktigt härligt inför ögonen såhär på lördagen.

Min egen " just nu"-lista:
  • frukost - pannkakor och mjölk
  • tv- står på med vinterstudion
  • väder- känns som vanligt i denna västkuststad, regnet är tillbaka! Efter månader av snö kunde man tro att det ändrats men idag visar sig staden från sin rätta sida.
  • fåglar skådade på balkongen- tre talgoxar och en liten hackspett. Ganska tam fågelmorgon med andra ord. Funderar på att göra lite fågelljud med fågelboken för att locka hit några.
  • utstyrsel: mjukisar och filt i soffan
  • på bordet: dagens olästa tidning, Östermalmsmorden, the och den överblivna biten av kladdkakan.
  • träningsvärk: förfärlig! Så går det när man undviker gymmet i några veckor (eeeh månader). Kände av den redan 04.00 imorse på jobbet och nu är den på topp så att säga. Jag får rulla ur soffan om jag behöver hämta något. Typ mer choklad.
  • borde göra: ta mig i kragen. Men jag tar det lugnt istället, läser lite och laddar för Tapas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar