lördag 22 januari 2011

lyckan med att äga en bil är att...

  1. ... den är en kombi. Sjukt mycket får plats och den är härligt stor.
  2. ... den är en Saab och på så vis rejäl. Man åker inte runt i ett plåtskal.
  3. ... den har en sjätte växel så man susar fram ytterst tyst fastän det går undan.
  4. ... att den har en lyxig inredning med fet stereo.
  5. ... att den är svart, snygg, ny och heter Ugglan (som jag döpt den till alltså).
Jag är inte bortskämd med fina bilar. Men det gör ju ingenting. När jag växte upp hade vi oftast en Van (många olika har passerat genom åren), enorma bilar för att vi alla skulle få plats. Vi har haft en bil som hetat "Kylskåpet" för det inte fanns någon som helst värme i den. Vi har åkt runt i bilar så rostiga att om man lyfte på mattan under fötterna såg man vägen under sig. Vi har bilat fram och tillbaka till Österrike jag vet inte hur många gånger med bilar utan AC eller andra förnödenheter. Och allt har gått så bra! Det har inte varit några konstigheter.

Men nu är det skönt att ha en schysst bil. Jag gillar den verkligen, den är snabb, läcker och fantastiskt bra bil!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar