måndag 17 januari 2011

ordning & reda

Jag gillar ordning och reda. Inte så att jag städar eller plockar så mycket, det stör mig inte om det är lite (eller mycket) stökigt. Det stör dock min sambo som därför får städa mer än mig :)
Men jag gillar att ha ordning på papper och sånt, annars blir jag tokstressad. Det började redan i skolan där jag alltid hade exemplarisk ordning i bänken, på högstadiet hade jag olika mappar i olika färger för varje ämne och det följde jag ända upp i gymnasiet. Nu när jag fortsatt plugga har jag olika pärmar och flikar för alla kurser där jag sätter in allt efter en viss ordning. Nördigt kan tyckas men så är det. Idag inhandlades tre stycken nya pärmar för kurser och en pärm gick till "viktiga papper" såsom räkningar, kontogrejer, lönespecar osv. Första fliken (nr 1) är januari och sen är det bara att fortsätta.

Pappershögen från skrivbordet är borta, nu kan jag känna mig lugn. Dessutom är lägenheten städat så X också kan chilla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar