torsdag 20 januari 2011

urblåst

Jag är ju som bekant förkyld. Det verkar inte som jag ska bli frisk det här decenniet. Jag lever på nässpray (i överdoseringar), alvedon, ipren, voltaren (visste ni att det hjälper mot halsont?), pantloc (man får ont i magen av voltaren) och näsdukar. Häller i mig nyponsoppa och färska apelsiner. Försöker ta det lugnt men jag är ju i skolan, kan inte missa något ur denna kurs känner jag. Vaknar nätterna igenom för att jag måste underhåla alvedon-dosen, feberfrossar och drömmer sjuka saker och vaknar igen för att jag inte kan andas. Mina nysningar är enorma, alltid minst 4 på raken, och dom är sådär hårda nu vet, typ som att hela hjärnan ska blåsas ut. Jag har en riktigt mans-cold (fast på riktigt då).

Ska sova lite på soffan nu. Ska ju ha en liten dejt med X här hemma ikväll innan jag ska dra till stallet! Tänker inte va borta från hopplektionen jag har längtat så efter! Den kommer nog pigga upp sinnet, kanske inte lungorna men dom kan alltid kureras med antibiotika...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar