onsdag 4 maj 2011

jogging blir roligare

Jag har aldrig gillat att jogga. Kanske för att jag varit rätt dålig på det, men nu är det ändring. Jag tycker inte det är särskilt kul men jag kan längta lite efter det. Svetten, uthålligheten och känslan när man spurtar hem,endorfinerna efteråt, det är sjukt härligt!

Hur blir det roligare då?
  • Med en GPS-klocka. Du kan se exakt var du springer, kan jämföra rundor, se hur många kalorier du förbränner, exakt hur långt och fort du kutar osv. Min är från Garmin och är toppen.

  • Med musik. Springer iofs lika mycket med som utan, ibland vill jag bara höra mitt flåsande och fåglarnas kvitter. Men jag har en snygg "armhållare" för min ipod, den sitter på överarmen och är snygg.

  • Fina träningskläder och schyssta skor (viktigast av allt!). Så man känner sig fräck och snabb i spåret!
Ja, det var det hela... Ikväll blev det 5km på min bästa tid hittills i år! Yeeah, känner mig bäst i världen!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar