söndag 15 maj 2011

fika på stan

Blev en skön söndag för mig. Cyklade ner på stan och mötte upp Erika för en fika. Vi shoppade lite också, nu har jag en liten kryddhylla i köksfönstret, ser superfint ut. Och så fikade vi som sagt, på den där franska kedjan som jag inte kommer ihåg vad den heter. Mumsig macka med lax och pepparrot blev det. När jag cyklade hem hade jag inte lika tur och blev blöt som en katt i regnskurarna som avlöste varandra.

Och så har jag röstat också. Blev ju något tjall med rösterna här i göteborg så vi har fått rösta om.
Så var jag ju tvungen att köpa färska kryddor till min lilla "hylla" som mer är en vit och avlång plåtkruka typ (men det låter så mysigt med kryddhylla)och det blev basilika, oregano och citronmeliss. Ville egentligen ha mynta istället för oregano men den såg så vissen ut i butiken..

Luktar underbart gott nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar