tisdag 1 februari 2011

på golvet framför mig

Jag sitter i soffan. Det är meningen att jag ska plugga men jag har tagit en "paus". Snarare skulle man säga att det lilla som jag har pluggat har varit pausen från alt övrigt som man så mycket hellre gör än pluggar...
Nåväl. På mattan framför mig ligger en stor, len, mjuk, rödbrun och vit hund med snälla ögon. Nelson. Fin blandning mellan schäfer och något mer jag inte minns för tillfället. Han är snäll, tyst och lugn. Kommer och buffar bort mina händer från datorn ibland när han vill att jag ska klappa honom.

Det känns så fint att ha en hund i huset igen. Nelson är den enda hunden jag klappat och pussat på sen Lakris. Nu satte han sig upp, måste nog gå och klappa om honom igen. Passar honom bara när hans husse J och min X är och tränar. Det är så mysigt, han gör att jag känner mig lugn och trygg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar