måndag 14 februari 2011

hjärtan som klappar


Har ni firat alla hjärtans dag?
Under mellan- och högstadiet bara längtade jag efter att få en av dom där hett eftertraktade rosorna som delades ut. Vissa fick flera stycken. Jag fick aldrig någon från den jag var hemligt kär i för tillfället (antar att det var någon från någon av idrottsklasserna, det brukade vara det;)).
Men några gånger fick jag rosor av fina vänner, det var underbart!

Sedan har det firats diverse hjärtansdagar med ett par pojkvänner och lite flörtande hjärtdagar hit och dit. Det har varit trevligt, fint och romantiskt och jag gillar när man visar varandra uppskattning. Jag tycker den är jättemysig att fira, alltid härligt med kärleksbedygelser! Många tycker det är så kommersiellt med den här dagen, och det är det ju! Det ska köpas nallar, rosor, kort, choklad osv osv i all oändlighet. Jag har inget emot det men kärleken ska visas andra dagar också och för de flesta är kanske inte denna dagen så märkvärdig ändå. Men jag älskar att hjärtat har fått en alldeles egen dag att firas på. Den brinnande, levande kärleken mellan människor, den kärlek som bygger denna värld och gör den bättre!

Så, hur firades vår dag? Inte alls, myste lite i soffan innan jag gick till gymmet och mannen åkte till jobbet för att arbeta natten. Vardagsglädjen tog över sa han. Så rätt han har. Varje dag är kärlek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar