torsdag 10 februari 2011

85 cm

tjoho, här sitter jag, inte ännu duschad från stallet, ska snart kila in i duschen dock, svettig som få. Red samma lilla donna som förra gången, superroligt! Vi hade en liten studskombination, därefter en oxer och ett rättuppstående hinder. Allt på rad på medellinjen. Jag tycker det är lite lurigt att hoppa allt på rad, det kräver lite mer än om man får tid att svänga och beräkna nya avstånd. Nu måste allt stämma från början annars blir det pannkaka om hästen kommer det minsta fel/snett inpå.
Det gick i varje fall fint. Hästen är ju het som attan och en gång kom jag lite tokigt, höll in henne för mkt, va rädd att hon bara skulle rusa på med längre och längre galoppsprång vilket resulterade i tre språng iställer för två och sedan ett jättesprång över sista hindret. Vänlig häst som hoppade fastän jag klantade till mig.
Min tränare bara höjde och höjde oxern och det sista hindret, tillslut kände jag att nu vågar jag inte mer (men jag sa såklart inget). Det såg högt ut men kändes inte så högt när jag hoppade. Såg sen att de låg på 85cm och det är ju ingenting! Haha, vad feg jag har blivit. Jag skyller på att jag är ovan :) Jag har ju hoppat 130 och det känns däremot högt i sprången. Kanske kommer man upp i en nivån igen en dag...

Nu blir det dusch och sen lite lite lite läsning om vätskebalans...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar