onsdag 9 februari 2011

konversation inför bröllop

Syrran: har du köpt någon brudklänning?
Jag: nää
syrran: va? Men du har väl kollat runt en del?
Jag: nää, inte än. Måste man börja med det nu?
Syrran: Vaaaa??? Men hjälp, du måste ju fixa det nu!!! (och så spände hon ögonen i mig)
Jag: men jag tänkte kanske att man kunde köpa nån schysst vit klänning i en vanlig (exklusiv) butik utan att det måste va en brudklänning just. Lite annorlunda sådär...
Syrran: Men guuuuud, det fattar du väl att du inte kan! Vem som helst kan ju komma med en likadan då fast i annan färg. DET GÅR INTE! (sagt med versaler)
Jag: jaha, men då får jag väl börja kolla då, får dra med mig nån.
Syrran: Jag kommer ner. Då ska vi köpa en klänning åt dig, en riktig brudklänning!
Mamma kommer in i rummet, när hon får höra om samtalet bestämmer hon att hon också kommer hit för att tillsammans med syrran fixa klänning till mig.

Jahaja, välkomna hit då!

4 kommentarer:

  1. Tur att du har syster som kan prata vett i dig.
    Och en kusin som inte vill plugga utan helt plötsligt fick ett sug efter att googla brudklänningar.

    http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/nordiska_kompaniet/image/view/1-nk-brudklaenning-42738

    http://www.blocket.se/goteborg/Brudklanning___Rembo_Styling___ORGINAL_31181329.htm?ca=8&w=1&last=1

    http://kikstockholm.com/brud71.html
    http://kikstockholm.com/brud66.html

    Tyvärr var det ännu roligare att googla fula brudklänningar, men man blir nog inte så särskilt inspirerad.

    SvaraRadera
  2. Förresten tycker även jag att det är dags att leta klänning. Och börja hänga på bröllopssajter på internet. Och avslöja något om detta superhemliga bröllop. Och funderar på hur brudbuketten ska se ut. Det är så mycket att tänka på.

    SvaraRadera
  3. Ååh nr tre var ju underbar! skulle vart axelbandslös bara... Nu blev jag sugen på att kolla, måste tyvärr också plugga, eeeh...

    Snart ska det avslöjas detaljer. Eller iaf om en ganska snar framtid :)

    SvaraRadera
  4. Det var jättebra med en bröllopsklänningspaus. Trean var min favorit också och fyran. De var jättefina båda två.

    Äntligen får man ganska snart veta något. Även om jag vill veta allt nu tycker jag ni är roliga och disciplinerade som är hemliga.

    SvaraRadera