torsdag 24 mars 2011

I can't feel my arms

Mina armar är döda. Det är med stor möda jag skriver detta. Hade ridning idag, markarbete och jag hade mitt favoritsto. Hon har gått med hackamore ett tag nu som jag skrivit om innan och har nu tappat all respekt för det och med det all vett och sans.

Uppvärmningen gick väl okej, lite snabb i galoppen över bommarna men sen skulle vi komma en och en på långsidan över två hinder, först på fem språng och sen på sex språng. Hästen bara spände halsen, drog ner huvudet och drog iväg. Svischade genom kortsidan (trodde hela tiden vi skulle gå omkull) och drog järnet över. Men nöd och näppe lyckades jag hålla fem språng men när vi skulle korta blev det omöjligt. Jag slet för att få upp hennes huvud och fick rida över gång på gång för min tränare var inte nöjd. Så fort jag tog tyglarna från en halt satte hon av i galopp.

Det blev rent obehagligt, hemskt att känna att man är utan kontroll.

Fjärde gången på raken hade jag sån kramp i armarna att jag inte kunde räta ut dem. På ren urkraft fick jag tillslut upp huvudet och fick ner henne i 7 (!) språng. Sen andra varvet gick jag på 6 och det var okej. Jag darrar fortfarande i händerna, två timmar senare. Hur jag fick av mig kläderna och kunde schamponera mig i duschen är ett mysterium.

Skönt att inte ha skola imorgon, istället jobb på kvällen, sådär kul...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar