onsdag 6 april 2011

rugguggleväder


Hur länge kan det vara dimma? Har varit det fyra dagar nu till och från samt lite tunt regn på det. Jag är frusen ändå in i benmärgen. tar dusch efter dusch med varmaste vattnet jag kan få, inget hjälper. Det enda rätta är att göra en kopp te och vira in mig i vinterfilten (sammet på ena sidan och supermjukt ludd på andra) och krypa ihop i soffan. Brr...

Blir ingen träning idag, tänkte springa men att flåsa runt i denna dimma kommer ge mig lungödem på en kvart eller så eftersom luften är så fuktig, rent utsagt vattnig faktiskt. Kanske kanske tar jag en kort promenad och handlar nåt gott, typ en ost. Men jag tror inte det.

Såg rådjur häromdagen på vår kulle, solen höll på att gå upp bakom dem och dimman låg tät. Vackert. Ungefär som på bilden fast utan kronhjort då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar