tisdag 19 april 2011

klinisk examination

Önskar jag hade en bild där man kan se mig i action i operationssalen. Fast inte en från idag, maken till svettig har jag inte varit nångång. Idag hade jag alltså en klinisk examination dvs en lärare från skolan kom ut till min praktikplats, tittade vad jag gjorde under en hel operation, förberedelser, läkemedelsfix, patientprat, sövning, underhåll, väckning och rapportering. Phu!

Det började sådär, patienten var inte narkosbedömd och helt plötsligt fick vi byta anestesiform men det löste jag. Hehe. Sen sjönk hon såklart i blodtryck och det blev lite meck med det. Sen låssade en slang! Hjäp!!! Fick panik inombords när apparaten började larma men behäll lugnet utanpå och kirrade biffen.

På det hela taget gick det bra. Jag blev godkänd utan krusiduller och min lärare tyckte det gått toppen. Skönt. Nu ska jag bara skriva en eländig reflektion över detta. Det finns en del grejer jag tycker illa om och att reflektera i inlämningsuppgifter är en av de värsta... Huuu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar