fredag 22 april 2011

korsord och jag

Jag har börjat lösa korsord. På lördagarna brukar det alltid vara ett i GP och då sitter jag i soffan eller på balkongen och funderar och plitar. Det brukar inte gå särskilt bra men när jag kommer på nåt hojtar jag så J ska förstå att här går det bra och tänka på vilken smart tjej han har.
Ibland frågar jag lite i förbifarten va t.ex. den där boken hette som jag pratat om som någon skrivit om. Ibland svarar han rätt och jag smyger ner ordet :)

I torsdags var det ett påskkryss! Jag började lösa lite men fastnade rätt snart. Jobbade ju som sagt inatt och då fanns tidningen på jobbet så jag och en kollega började trixa och fixa (jag sa inte att jag redan löst lite hemma så verkade rätt smart).
Kollegan kom iallafall på massor av ord och imorse när jag kom hem skrev jag i alla nya ord på mitt korsord här hemma. Nu ser det ut som jag kunnat lösa mer än hälften själv.
Sedan la jag det mitt på köksbordet med pennan snyggt bredvid så att J skulle bli mäkta imponerad! Han har inte sagt nåt än (nu jobbar han visserligen) men imorgon ska jag prassla lite extra med det så ser han nog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar