måndag 4 april 2011

möte vid godishyllan

Hade ett hysteriskt sug efter lösgodis igår. Tyckte antagligen att jag och vän inte hade svullat i oss tillräckligt i helgen så jag susade bort till Ica. Väl vid godishyllan tar jag en påse och börjar beta av askarna från vänster till höger. Samtidigt tar en annan man upp en påse och börjar hetsplocka! Han springer än hit än dit, kastar sig på lådorna, öppnar dem med händerna (äckligt! Man öppnar ju med godisspaden) och vispar runt med sin spade. Det är väl egentligen inget med det men han stank svett!!! Jag kollar lite på han i smyg, inga träningskläder vilket hade gjort det mer okej. Och ja, man får lukta svett men om man stinker så kopiöst kanske man inte behöver rusa runt som en yster kalv, det gjorde att jag och övriga fick hålla andan och snabbt avlägsna oss. Hans svettlukt omringade hela godisavdelningen.

Märker att jag börjar störa mig mer och mer på folk i allmänhet. Samtidigt gillar jag ju folk i allmänhet. Kan vi göra så att alla jobbiga, störiga, illaluktande och irriterande människor håller sig inne och alla spännande, intressanta och fräschdoftande kilar ut och befolkar gatorna. Okej?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar