lördag 13 augusti 2011

Way Out West





Detta var en grym festival. Härligheterna fortsätter ju idag men jag är men än nöjd efter gårdagen. I strålande sol och sköna brassestolar satt vi mellan de två största scenerna och lyssnade på bl.a. Janelle Monáe, Explosions in the sky, vi drog förbi The Hives spelning och sen var det dags för Fleet Foxes, riktigt bra! Sedan var det Robyn, oboy vad hon är grym! Hela publiken dansade och allt var superschysst.

Sist var det ju på Prince. Det var lätt den bästa konserten jag varit på. Helt fantastisk! Tydligen har hans band repat in 300 låtar så att han ska kunna välja fritt under konserten. Helt magiskt, vilken show, vilken artist! Kanye West gästade på slutet, roligt! Prince spelade nästan 3 timmar.

Vi drog från slottskogen vid ett ner till trädgårn, där vi stod i kö en timme. Ryktet gick att han skulle spela lite där om han orkade. När vi kom in var Adam Tensta på scen och Robyn och Joel Kinnaman i publiken. Vi dansade och hade det schysst men fick höra att Prince dragit till hotellet, och då drog vi hemåt. Var vaken ett dygn (eftersom jag jobbade tidigare på dagen), va länge sen kan jag säga. Det känns idag eftersom jag gick upp efter 4,5 timmars sömn.


Men en fantastisk dag och kväll var det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar