torsdag 16 juni 2011

skadad ryttare


Vi hoppade ju som sagt lite terräng idag. Hoppade stockar, som de på bilderna ungefär och det va superkul. Jag red en häst jag inte haft förut, Baloo. Såg ut som en ponny och betedde sig likadant, dvs busig till tusen. Under uppvärmningen fick en häst bakom oss fnatt precis efter vi skuttat över småstockar och Baloo var inte sen att följa efter. Huvudet ner och bockade som en tok. Jag hade helt plötsligt bara mark framför mig och gjorde en härlig volt ner i gröngräset. Slog i höften rejält men upp i sadeln igen.

Sen blev jag lite nojig och vågade inte riktigt rida på, koncentrerade mig på att hålla upp hans huvud typ, men han hoppade snällt sen, drog iväg lite men helt okej. Alla hästar var som tokiga, de hetsar upp varandra och en till tjej åkte av i slutet.

Nu är jag hemma, ont i höft och vä vad. Kommer nog ha fina blåmärken och svullnader imorgon. Men det va kul att hoppa ute i vilket fall som helst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar