lördag 2 juli 2011

Bo-Staffan och clownnäsan


Jag har en fin vän, Johannes. Han har en pappa som heter Bo-Staffan. Bo-Staffan verkar vara en underbar människa. Han är nybliven pensionär och varje gång vi träffar Johannes (en eller ett par gånger i veckan) får vi höra något nytt om denna man. Han bakar t.ex. färskt bröd varje morgon och går runt till kvarterets gamlingar och delar ut. Han gör om hela trädgården i olika sektioner, japanskinspirerade delar osv. Han lagar trerättersmiddagar med inspiration från världens alla länder. Till exempel Afrikatema en vecka, då är all mat av recept från olika afrikanska länder. Han har helt enkelt mycket ledig tid nu som panchis!

Och nu till det vi fick veta i torsdags. När det är bilkö och Bo-Staffan sitter i den och folk runtomkring är arga och sura, som man blir i en bilkö. Då tar han fram en clown-näsa och sätter på sig den. En sån där röd, rund ni vet. Tittar sig omkring, hälsar på de han kör förbi och muntrar upp stämningen.
Igår hade jag behövt dig, Bo-Staffan. Men jag tänkte på dig och det räckte för att få mig att fnissa högt.
När ska jag få träffa dig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar